2021年9月22日水曜日

タカの渡りvol.3 Hawk Migration '21 vol.3

早朝に窓の外を確認すると雲が多かったのですが、朝食前に雲に切れて青空も少し見えたので、ひょっとしてと思ってタカの動きを確認しに出かけました。

Black Kite

I checked hawk migration at my site from 9 to11am on September 16. It was the cloudy early morning, but the blue sky gradually appeared. It looked nice for hawk watching, however the result of hawks toward the west was 2 Oriental Honey Buzzards, 3 Grey-faced Buzzards, and 1 Japanese Sparrowhawk. I hope that a lot of wings will be in the sky next time.

 Sorry, no hawk in this photo

タカの渡りは0ではなかったものの、予想よりも少ない出現でした。ツバメの移動数は格段に減って、西を目指して飛ぶメジロの群れが3回飛びました。タカを待つ観察地点でタカが出なくても、鳥たちの移動が本格化している雰囲気を感じますので、いずれヒヨドリやサンショウクイなども通過してくれることを期待しています。フィールドにいる時間そのものが至福のひとときです。

下山途中でミンミンゼミが1匹だけ鳴いていました。彼はまだ頑張ってますね。

Red Ring Skirt(Hestina assimilis

0 件のコメント:

コメントを投稿