2018年9月16日日曜日

My Binoculars Gave a Fun of Bird Watching to a Boy ある男の子と出会い 

In my patch, I met a boy who likes bird watching. He was using a small monitor of camera with zoom lends for watching birds. 

I thought that was not enough to enjoy birds, so I suggested him to use my telescope, also handed over my binoculars to look at the birds carefully. He was surprised and delighted at the real world of bird watching, through my binoculars. 

I think he will be getting binoculars sooner or later to observe birds in their pure impression. Anyway, I'm glad to feel that he thought "observation is fun". 

It was the happiest time that the telescope and binoculars gave me.

Kentish Plover

9/16の午後にバードウォッチングをしていたときのこと。ふと、隣に小学生くらいの男の子がやってきました。ネオ一眼で一生懸命に鳥を撮影をしていました。小さなモニターとにらめっこしながら撮影をしていましたが、やはり肉眼で動いている鳥の観察できる状況も楽しんでほしいと思い、私は望遠鏡を低くして観察することを勧めたところ、これまでそういう機会が少なかったのか、「すごい!」とレンズを通して見える世界に興味を持ってくれたようでした。

そんなに楽しんでくれるならと、私の双眼鏡を渡すと、ずっと手放さずに観察を続けていました。

「ずっと見ていられる」

その純粋な彼の感想に、遅かれ早かれ双眼鏡を手に入れ、じっくり野鳥の観察をする人になるような気がしました。私はとにかく「観察が楽しい」と感じてくれたことが嬉しいです。

望遠鏡と双眼鏡がつないでくれた、ワクワクする時間でした。

Black-tailed Godwit

0 件のコメント:

コメントを投稿