2018年9月28日金曜日

142 Grey-faced Buzzards were counted  サシバがたくさん渡りました

朝からきれいに晴れた9月28日、個人的に見ているサシバの渡りの観測点へ行ってきました。10羽以上の群れが6回(10羽台2回、20羽台3回、 30羽台1回)、それを10分ほど西 or 南西へ流れていく群れを追っている機会もありました。今回は飛去方向確認を目的だったので、ポイントに一人だった私はカウント漏れがたくさんあったと思います。

個人的な都合で午前中だけのカウントですが、結果は以下のようになりました。

サシバ   142
ハチクマ      3
オオタカ      2
ノスリ       2
ツミ        1
ハイタカ    1
ハヤブサ    1


Gray-faced Buzzard

I had a good sunshine on 28th September when after rainy and cloudy days, I went a scanning point of Hawk Migration in my patch. I was there from 9:00-12:00, I put a list of species and the number of Hawk Migration below.

142 Gray-faced Buzzards
3 Oriental Honey Buzzards
2 Goshawks
2 Eastern Buzzards,
1 Japanese Sparrowhawk
1 Sparrowhawk
1 Peregrine Falcon

32 Gray-faced were soaring at half past 9am

It seemed that it was one of the best day for migration for Gray-faced Buzzard near my patch as many numbers were crossed and counted by bird watchers. They reported HP below.

Hawk Migration Network of Japan HP
http://www.gix.or.jp/~norik/hawknet/hawknet0.html

Mt. Tenran-zan in Saitama
234 Gray-faced Buzzards
7 Eastern Buzzards

Oume and Hamura in Tokyo

Oume
547 Gray-faced Buzzards
7 Oriental Honey Buzzards

Hamura
369 Gray-faced Buzzards
2 Oriental Honey Buzzards


一人で頑張ったご褒美に根室からの秋刀魚を2尾焼いて食べました。美味しかったです。

0 件のコメント:

コメントを投稿