2024年7月27日土曜日

ウミネコ The Colony of Black-tailed Gull

コロナ前は2016年6月、2017年1月、2018年6月と3年連続で行っていた青森県蕪島を久しぶりに訪問しました。今回も感動的な鳥との出会いがある旅のプランを練ってくださったNさん、Kさんご夫妻に心から御礼を申し上げます。

I went to Kabu-shima Island, one of the most famous colony of the Black-tailed Gull in Aomori pref. Although it was very smelly, the seabird breeding site is one of the most interesting places for me.

↓Kabushima Island(Breeding Grounds of the Black-tailed Gull)

JRE-KIHA E130 新型車両に置き換わっていました

Colony of the Black-tailed Gull 07/Jun/2024 

The gull chicks were just starting to grow when I visited in early June. Some of the grown chicks would walk out of the nest, and in areas close to the neighboring brood, fights would break out over the protection of their own chicks.

蕪島神社とウミネコの遠景


Glandirana rugosa, Tsuchi-gaeru 

今回Kさんが捕獲したカエル(観察後リリース)、私は当初ムカシツチガエルと思ったのですが、後日確認すると観察した地域と分布が異なっており、ツチガエルのようでした。生体では見た目にはほぼ見分けができないようですが、次回以降の東北訪問で詳しく観察し、できれば幼体の見分けポイントを見てみたいです。

↓愛知教育大学 新種・ムカシツチガエルを発見 令和4年8月8日

Pacific White-sided Dolphin カマイルカ

Black-browed Reed Warbler

ヨシ原ではコヨシキリが元気に囀っていました。

過去、6月に訪問した際のブログです。

↓蕪島 the Best colony of Black-tailed gull to visit

↓Japanese Swamp Warbler オオセッカ調査に行ってきました

0 件のコメント:

コメントを投稿