2024年7月2日火曜日

ライチョウ Rocks on the Rock

夏羽のライチョウに会うために、高山帯へ行ってきました。入山前日は大雨でしたが、山に入ってから滞在期間中は素晴らしい天気に恵まれ、ライチョウの興味深い行動や高山帯の野鳥たちを堪能しました。きめ細やかな旅のアレンジしてくださったIshrさん、同行してくださったmatsuさんとtrswさん、本当にありがとうございました。

The Rock Ptarmigan in Japan Lagopus muta japonica is revered as a sacred bird and is not targeted for hunting like other countries. For this reason, they are not very afraid of people. There is a wonderful relationship between Japanese people and nature that has been kept over a long time. I went to alpine zone to watch Rock Ptarmigans in late May, and could met some males what were on the rocks for keeping his own territory.



Some birds were already paired.

We also found some males on the way up mountains about 3000m ALT. 

前回の訪問時は、自身の体力の心配から頂上登山時には双眼鏡なしで目指しましたが、今回は軽量双眼鏡を持参しました。ライチョウ以外にも、イワヒバリやカヤクグリを双眼鏡で見られてよかったです。

0 件のコメント:

コメントを投稿