2017年11月21日火曜日

Running Sanderlings

19th November, I went to Kujukuri-hama in Chiba, where is the second longest beach (about 60km) in Japan, for watching Sanderling.

Kujukuri-hama
https://en.wikipedia.org/wiki/Kuj%C5%ABkuri_Beach

I love "Running Sanderlings". Very cute movement.


We found 2 Ringed Plovers in a flock of Kentish plover

Also we spotted at small pond before going back to home, to see roosting swans. 

Tundra swans twisted their own body rapidly to lower flying altitude.

Kご夫妻をお誘いして、久しぶりに浜へミユビシギを見に行きました。ハマシギのほうがやや数は多かったのですが、採餌方法の違いを確認するには非常によい数だったと思います。

シギが大きな群れで見られることにまずは大満足でしたが、シロチドリの群れの中からハジロコチドリも見つけるという素晴らしい出来事もありました。これは見つけたCさんの目が良いだけではなく、「周りの個体と違う」ということに気がつける感覚が鋭いことが大きな理由です。この感覚をしっかり磨いていくことが鳥の発見では重要ということが、とてもよくわかった瞬間でした。

夏に観察例が多いスナメリは、砂浜に打ち上げられた個体を発見しました。

Finless Porpoise (stranding)

0 件のコメント:

コメントを投稿