2014年8月25日月曜日

ツバメの塒入り In a Half Way

館林美術館の帰りに、ちょっと寄り道して渡良瀬遊水地へ
ツバメの塒入りを観察しに立ち寄りました。

広大な草地のどこに塒があるのか、
下調べが甘くて遊水地内をうろうろしてしまいました。

でも、なんとか塒入りの大乱舞に間に合いました。
関東最大の10万羽と聞いていた渡良瀬の塒は、
広大な敷地すぎるためか、個体が密集していないので
一カ所ではそれほど群れが大きく感じないのですが、
膨大な数のツバメが集まっていることは分かりました。

写真では伝わりにくい、ものすごい光景でした。

ぜひ一度、晩夏の渡良瀬へどうぞ。

Each small dot is swallow!

We visited Watarase flood control basin in a half way home
to see roosting swallows at reed bed after Tatebayashi Art Museum.

Watarase has the biggest roost of swallow in east Japan, about 100,000 birds, it is said.
I wonder that who counted.

We were very excited about amazing and dramatic view of drawing lines in the sunset.

Some birds are also in a half way to wintering area.
We wish all birds can arrive there without any accident. 

0 件のコメント:

コメントを投稿