2024年8月5日月曜日

コマドリ Japanese Robin in Kami-kochi

2024年は展示取材のために長野県上高地へ複数回の訪問をして、初夏はコマドリを重点的に探しました。実際に見られたのは片手で数えられる程度でしたが、これくらいが本来の “コマドリらしい出会い” だと信じている一人です。

Kamikochi is one of the perfect forest for birdwatching, especially Japanese Robin!

↓Kamikochi Official Site(English)

Bears often appear recently in Kamikochi, so I recommend asking reception at the visitor cetre or the information centre before enjoying your walk for your safety.

Japanese Robin(Male)

↓Japanese Robin 23/May/2024

7月中旬の訪問時もコマドリの声を聞けました。

Japanese Bush Warbler 

Eurasian Wren 

Black-faced Bunting

Japanese Robin(female)

Mandarin Duck

Grey Wagtail

Grey Bunting

I sometimes stopped off at other places for watching birds on the way home after Kamikochi. That's another thing I enjoy when I travel.

Oriental Reed-Warbler

Japanese Yellow Bunting

Daurian Redstart

Spot-billed Duck 16/Jun/2024

Narcissus Flycatcher 


6月の訪問後に一緒に野鳥観察をしてくださったNkさん、Kさん、Cさん、ありがとうございました。一緒に巡ったフィールドで皆さんの自然と生き物への優しい眼差しが、清々しい風となって私の心に吹きました。

0 件のコメント:

コメントを投稿