2024年6月9日日曜日

ムギマキ Mugimaki Flycatcher

海岸林を探索していたら、幸運にもムギマキを見つけることができました。

I had an opportunity to enjoy watching migratory birds again this spring in the coastal forests, after Tobi-shima visiting. Although I almost didn't expect to meet rare birds, I surprisingly encountered a male Mugimaki Flycatcher on 10 May in the small forest for the first time during the last decade at the place.

ムギマキ Mugimaki Flycatcher

I could watch other migrating birds, Crossbills, Siberian Blue Robin, Eyebrowed Thrushes, Hawfinch, Siberian Rubythroat, Dusky Warbler, and Japanese Leaf Warblers this was my first time this summer, for example.

松田道生さんが以前教えてくださった探鳥術を実践すると、そのほかにもたくさんの鳥たちを観察できました。本当にごく小さい林でしたが、彼らにとっては重要な場所です。

サンショウクイ Ashy Minivet

キビタキ Narcissus Flycatcher

マミチャジナイ Eyebrowed Thrush

コサメビタキ Asian Brown Flycatcher

コムクドリ Chestnut-cheeked Starling 

カワラヒワ Oriental Greenfinch

センダイムシクイ Eastern Crowned Willow Warbler

 I also made a short birding in another place. It was very hard one day trip by car, but a good one as also I had a fun looking for bat by using detector.

様々な鳥に出会えて気分が良くなり、帰りに少し寄り道もしたところ、アオジやアカハラ、夕暮れのマミジロのさえずりなどを楽しむことができました。

アオジ Black-faced Bunting

アカハラ Brown-headed Thrush

アカゲラ Great Spotted Woodpecker

久しぶりの遠方日帰り弾丸バードウォッチングで、飛島とはまた一味違った雰囲気の楽しい旅でした。万歩計を見ると、24,785歩でした。飛島では1日3万歩を超えている日(4万近い日も!)もあったので、いかに飛島で歩き回っていたかがわかりました。

0 件のコメント:

コメントを投稿