2018年4月26日木曜日

A Ringed Great Egret 標識付ダイサギ

カラーリング付きのダイサギを確認しました。緑に白字で末尾にEでしたので、以下の情報を参考にすると2016年に装着した個体のようです。

http://www.yamashina.or.jp/hp/ashiwa/riyou.html

番号も正確に確認できたので、山階鳥類研究所に報告。
2016年6月11日に雛のときに標識された個体だという返信をいただきました。

対岸ではオオヨシキリもさえずっていました。私は今年初認!


I found a ringed great egret in Saitama, probably ringed in 2016, according to the website of Yamashina Institute for Ornithology.

I have reported to Yamashina Institute for Ornithology, and received an email about the bird, ringed in Chiba on 11th June 2016 when the bird was a chick in the nest.

0 件のコメント:

コメントを投稿