2021年4月30日金曜日

A White Rock Ptarmigan 白いライチョウ

4月、コロナ感染予防対策をして、白いライチョウに会いに行きました。前日までの気象条件で大部分が見えない場所にいるようでしたが、運よく1羽を姿を見ることができました。人生初の冬羽の観察。一部換羽が始まっており、こんなふうに換羽が進む様子を見られたのは私にとっては貴重でした。

In April, I went to the Japan Alps to see Rock Ptarmigans. There was unfortunately only one bird under the bad weather conditions until the day before, but I was lucky to see winter feathers. It was also important for me to see some of the molting progressing like this photo below.


来年は縄張り争いなど、活発な行動が見られるタイミングに訪問できることを期待して、再チャレンジしたいと思います。

0 件のコメント:

コメントを投稿