2016年12月30日金曜日

縞のないもの Goosanders

12月28日、実家付近の大きな河川でカワアイサに会いました。

発見当初は遠くにいたので、詳細な模様の確認ができませんでした。この時期、大型のアイサ類の脇に縞があればコウライアイサの可能性が上がるため、しばらく観察していると、徐々に近寄ってきました。

一様な灰色であることを確認。間違いなくカワアイサであることがわかりました。期待をした世界的珍鳥コウライアイサではありませんでしたが、カワアイサは今冬初観察。

嬉しい出会いでした。

2  goosanders, probably female both.

If you have a time to enjoy wintering birds in Japan, I suggest you to check Goosanders in the wide river, pond, and dam.  The Scaly-sided merganser, this is said 2,000-10,000 individuals in the world and inhabit far eastern only, is sometimes included in flock of Goosanders or nearby. I wish you can meet the beautiful and fantastic waterfowl. 

0 件のコメント:

コメントを投稿