2023年11月11日土曜日

ミツユビカモメの大群 Kittiwakes with

海岸に強い北風が吹いた日に港へ行くと、ミツユビカモメの大群が避難していました。普段は見られない鳥が一緒に飛来している可能性があると予測し、堤防上で休む群れの一羽ずつ望遠鏡(接眼レンズは45倍を装着)でチェックすると、なんとアカアシミツユビカモメも確認できました。私のカメラでは撮影できなかったのですが、Ynさんの高性能800mmレンズ装着のカメラでは、飛び立った瞬間に特徴を捉えていました。

I went to a port facing the Sea of Okhotsk in Hokkaido on 7 October when a storm day with strong north wind blew, and saw a huge flock of Black-legged Kittiwake, at least 3,000 birds, probably more than 10,000 including the number outside the port. I checked each of the flock resting on the sea dike with my telescope x45, and found Red-legged Kittiwakes as well.


Looking through the telescope to offshore from the port, I could enjoy many sea birds,  Loons, Skuas, Fulmars, and Fork-tailed Storm-petrels, etc. Fork-tailed Storm-petrels sometimes came into the port.



嵐の翌日、岬では一心不乱に採餌に勤むアオジの姿がありました。

0 件のコメント:

コメントを投稿